Blurred Beach

Läger med Korskyrkan

Varje år genomför och deltar vi i Korskyrkan i olika läger och hajker genom våra barn- och ungdomsverksamheter.

Sommar
-Torp
-Scoutläger
-Tonårsbibelskolan Flahult
-Gullbrannalägret

Höst
år
Vinter
-Unite
-Gullbrannalägret Nyår

Sportlov
-Trysil
-Sportlovslägret

För mer info hör av er till ungdomsledare Arvid Lundqvist

Sommarens läger

Flahult

Klicka här för att komma till anmälan.

Detta läger är ett två veckors läger med Sveriges längsta historia som tonårsbibelskola. Vi håller till på Flahults ungdomsgård som är en mysig lägergård som ligger utanför Hillerstorp i närheten av sjön Flaten. När du gått ditt första år kan du sedan komma tillbaka och gå ditt andra och tredje år. Fokus ligger på att på olika sätt tränas i att följa Jesus idag. Framför allt genom gemenskapen med varandra. På förmiddagarna är det undervisning och på eftermiddagen är det tid för bad, bollsporter, tävlingar eller bara skönt häng. Kvällen fylls med fortsatt gemenskap i lovsång och bön på kvällsmötet och senare kring bordet vid nattmackan.

För vilka?

Flahult är för ungdomar som går i högstadiet.

När?
Det brukar vara de första två veckor i juli.

För mer info kontakta
Arvid Lundqvist eller gå in på hemsidan https://www.tonarsbibelskolan.se/flahult

Gullbrannalägret

UNGTRO 2023, går av stapeln 6-11 augusti på Gullbrannagården utanför Halmstad.

UngTro 2023 kommer att bli en av sommarens stora upplevelser för dig som är tonåring och ledare. Här erbjuds en vecka på den bästa delen av västkusten med kanonförutsättningar för sol och bad. Dessutom får du möjligheter att ta till dig bra undervisning, spännande aktiviteter, oförglömliga nattcaféer, intressanta temasamlingar, konsert, härliga kvällsmöten samt mycket mer. Denna mix gör det hela till en riktig höjdare. Vi blir troligtvis även i år runt 1000 tonåringar och ledare och vi ledare hoppas att du är en av dem som hänger på till Gullbrannagården.

Sportlovet

Sportlovslägret på Rallingsåsgården

Gullbrannalägret
Sportlovslägret

Korskyrkan brukar vara med på sportlovslägret på Rallingsåsgården i Aneby vecka 7 som organiseras av KSSB-UNG. Är du sugen på att vara med som deltagare eller ledare? Hör av dig till församlingens anstälda.

Åldrar

Det är för ungdomar som går i mellanstadiet.

När

Vecka 7 (för mer information hör av dig till församlingens anstälda)