Adventshälsningar från oss som jobbar i Korskyrkan

Hälsning från David Blondell, Pastor och föreståndare

GLAD ADVENT ALLA I KORSKYRKAN! Först vill jag dela några tankar i adventstid innan du kan läsa hälsningar från mig, David, Elisabeth Rambrant och Josef Gislén.

Advent är en tid av förväntan både för unga och äldre, visst är det så! Några av oss hoppas på en vit snörik vinter med möjlighet för skidor och lek ute. För flera av oss är det här en tid av väntan på att i jul få träffa nära och kära som bor långt bort och som inte gick att träffa den senaste julen på grund av pandemin. Några av oss älskar jul-ledigheten och den längtan är stor just nu. Vid den här tiden på året läser vi i kyrkan texter i Bibeln som berör väntan och längtan på olika sätt. De vise männen som är på väg till Jesusbarnet har troligen påbörjat sin resa i före adventstid, många veckor innan de till slut kommer till målet för sin resa. När de kommer fram berättar de varför de har rest så långt. De säger: ”Vi har kommit för att tillbe Honom” (Matt 2:1). Varje gång du ser en julstjärna i ett fönster som lyser kan den stjärnan påminna dig om de vise männens fokus på sin resa: De vill tillbe Jesus! Låt den längtan få bli din!

I Korskyrkan är mycket igång under de flesta dagar i veckan. Det är så roligt att stöta ihop med olika arbetsgrupper eller träffar och se livet och engagemanget i församlingen! Verkligen roligt!

Under flera veckor har byggnadsställningar klätt Korskyrkans fasad när takbygget har genomförts. Vi har målet i sikte och under de närmaste veckorna skrubbar vi de sista takpannorna innan de sätts upp på taket igen. Hör av dig till någon av de som arrangerar arbetet så du kan göra en insats du med! Det är mindre jobbigt än vad man kan tro och vi är många som kan berätta hur trevligt det varit att jobba tillsammans!

Guds välsignelse i adventstid önskar David

Hälsning från Elisabeth Rambrant, Pastor

Hej kära församling!

Till helgen är det första Advent och jag vill passa på att önska er en fin helg – med både lussekatter, ljus och att Hosiannasång!

Vi jobbar nu för fullt med barnens julfest den tredje Advent. Missa inte den! Barnen och ledarna är peppade och vill få önska oss alla God Jul! Vi planerar också för att i år kunna ordna ett sportlovsläger tillsammans med grannförsamlingarna på Ralingsåsgården. Intresset verkar vara stort och antal platser är begränsat.

Cellgrupperna är igång, och en del har varit i kyrkan och skrubbat taktegel under sin cellgruppsträff. Bra idé tycker jag!

I mitten av januari får vi tillträde till vårt hus i Huskvarna. Vi ser verkligen fram emot att få flytta hit nu och slå ner bopålarna på riktigt!

Hälsningar Elisabeth

Hälsning från Josef Gislén, Ungdomsledare

Hej! Det har varit mycket roligt som har hänt i ungdomsarbetet de senaste månaderna och jag ser fram emot det som ligger framför! Vi har kommit igång mer ordentligt med våra bönegrupper. Det ska bli kul att fortsätta bygga upp dessa grupper och fortsätta vara med i ungdomarnas resa i tron!

Många hälsningar från Josef