Hälsning från Evelina Erlandsson

Augusti är här och det har inletts med att Korall varit på läger på Gullbrannagården! Fantastiskt kul att det trots allt kunde bli ett läger i år! Vi var 30 tonåringar, 10 ledare och ett gäng föräldrar – mycket roligt!

I samband med att sommaren slutar så gör också jag det efter mina tre år här i församlingen som ungdomsledare. Och jag vill säga tack. Ett stort tack för förtroendet ni som församling gett mig, till att få vara en del av, och leda ungdomsarbetet i Korskyrkan. Jag vill verkligen tacka för alla böner och all uppmuntran ni gett mig – det har betytt mycket!

Under dessa år har jag fått lära mig otroligt mycket om Gud och att vara ledare i hans rike och jag har fått växa i mitt lärjungaskap. Mycket har jag fått göra för första gången och lärt mig med tidens gång vilket jag nu är tacksam över då jag få gå vidare och in i en pastorsutbildning med många erfarenheter rikare från denna tid.

Framförallt så är jag tacksam till Gud och för allt vacker han gjort och som jag fått vara med och se. Att få se och höra unga människors längtan efter ett liv med Jesus, deras vittnesbörd om vad Gud gjort i deras liv och att få se människor växa i sina gåvor är svårslaget! Gud har gjort mycket gott och det kommer han alltid att fortsätta göra.

Så tack att ni välkomnade både mig och Simon med öppna armar. Korskyrkan kommer alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan! Vi ber och önskar er alla i församlingen allt det bästa!

Allt gott!

Evelina Erlandsson