Hälsning i maj från David Blondell

Hej! Här kommer en hälsning från mig nu i en tid nu när våren äntligen har kommit igång och värmen har kommit tillbaka.

Nu får vi snart träffas igen!

Nu veckan presenterade regeringen nya mindre omfattande restriktioner. Nu får man till exempel samlas och vara 50 personer inomhus och man får vara 500 besökare utomhus så länge det finns sittplatser och man håller avstånd. Vi håller på att gå igenom de nya reglerna för att se hur de kan möjliggöra verksamhet på café93, läger, gudstjänst och övriga samlingar. I veckan som kommer placerar vi ut stolar och räknar ut hur många som får plats på cafégården. De nya reglerna börjar gälla från 1 juni och i skrivande stund jobbar jag för att vi redan söndagen som följer, 6 juni, kan bjuda in till gudstjänst inne i kyrksalen eller ute på cafégården. Vi längtar efter att träffas igen! Planera gärna in helger, bjudningar och besök så du att vara med så mycket som möjligt när vi öppnar upp. Du är en viktig del i församlingen!

Träffar på Café93

Snart öppnar Café93! Vi hoppas innerligt att vi i år kan bjuda in till allt det som Café93-gruppen har planerat. Här kan du följa det som händer i sommar på Café93:

I år planerar vi gemenskaps-samlingar med olika inriktningar hela eller delar av sommaren. En gång i veckan har vi tänkt bjuda vi in till en träff där vi fikar, grillar eller äter något tillsammans och umgås. Ibland kommer det finnas något kreativt att pröva på, spel att spela eller någon form av tävling för den som vill vara med på det. Det kommer också bjudas in till en samling i sommar där vi läser Bibeln och pratar och tänker tillsammans. Tanken är att det ska vara lätt för den som vill bjuda en vän, släkting eller granne till båda samlingarna och att det ska passa dig som är van att gå till Korskyrkan!

Nattvardssamling inom kort och Alpha i höst

Nu prövar vi också att starta igång en nattvardssamling med bön och musik på kvällstid. Håll utkik efter mer information. I höst startar vi igång en ny omgång med Alpha igen. Preliminärt startdatum för Alpha är 22:a september.

Till sist

På hemsidan hittar du mer info om det som händer just ni i Korskyrkan. Givetvis följer vi alla restriktioner och därför kan det vi planerar komma att ändras. Håll utkik på hemsidan och klicka dig fram från startsidan och den blå knappen ”Aktuellt”:

Till sist vill jag dela ett bibelord om att hoppas på Herren! Han hör din bön och vill ge dig ny kraft till ande, kropp och själ!

De som litar till Herren får ny kraft, de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar utan att mattas. Jesaja 40:31

Många hälsningar och Guds välsignelse önskar David Blondell