Josef blir ny ungdomsledare i höst

Hej! Jag heter Josef och är 20 år. Jag är en glad och positiv kille som gillar musik, sport och att träffa människor. Jag är född och uppvuxen i Indien, då mina föräldrar har varit missionärer där i ca. 27 år. Vi har varit och hälsat på släkt och vänner varje sommar men hela min skolgång har varit i Indien. Efter gymnasiet, flyttade jag till Sverige och gick ett år på bibelskola i Mariannelund. Jag älskade den gemenskap vi hade och kände att jag ville jobba inom församlingen. Därför jobbade jag som kamratstödjare på två högstadieskolor i Vara, ett projekt som drevs av kyrkan. Jag fick också delta i barn och ungdomsarbetet i församlingarna i Vara. Jag tyckte att det var väldigt kul att vara med som ledare på konfirmationen, scoutverksamheten och tonår. Därför kände jag att jag ville att jobba som ungdomsledare. Jag har också funderat på att läsa teologi/pastorsutbildningen i framtiden, och därför ska det bli väldigt spännande att få jobba i en församling som ungdomsledare. Jag ser väldigt mycket fram emot att vara med och lära känna alla i församlingen.