Korskyrkan anställer pastor i höst

Hej!

Jag heter Elisabeth Rambrant och bor tillsammans med min man Thomas i Enköping.

Jag – och vi – ser fram emot att jag ska börja arbeta som pastor i Korskyrkan! Det är tre månader kvar, och de kommer att gå så fort. Förhoppningsvis är situationen sådan att vi då kan börja mötas på riktigt. Det är något att hoppas på!

I Korskyrkan kommer jag att ha två ansvarsområden: Dels arbetet bland barnen dels arbetet med cellgrupper. Båda de områdena involverar många ideella ledare, som jag kan ska få lära känna och samarbeta med. Att vara ideell ledare kräver en hel del, och jag hoppas kunna stötta på bästa sätt, så att de människor vi leder i barn-och ungdomsarbete och cellgrupper ska få utvecklas och gå framåt i relation med Jesus Kristus. Jag är så nyfiken på vilka ni är, och hoppas få möta er allesammans snart!