DCE6317A-9F93-4430-9C5A-E5525C7C09D6.jpeg

3:a november - Fredag 19:e november
Rengöring av takpannor.

Lördag 20:e november

Tackpannor plockas av på en av taktes sidor. Rengöring av takpannor. Arbetet börjar klockan 9:00

Ytterligare arbetsdatum läggs upp här löpande. Hela arbetet beräknas ta ca 6 veckor.

Ge en gåva till takarbetet

Var med och ge en mindre eller större gåva till Korskyrkans takrenovering! Swish: 123 691 91 79, BG: 545-1224
Anmäl vad du kan hjälpa till med
Klicka här och kom till anmälningsformuläret och fyll i vad du kan hjälpa till med >>
Fyll i formuläret eller kontakta någon av de som ansvarar för arbetet. Se kontaktuppgifter längre ner på sidan.
Information till dig som arbetar
Detta kan du hjälpa till med:

Arbete på taket
Vi behöver hjälp av fler personer som kan vara med och plocka ner takpannor från taket. Vi har hjälm, skydd runt byggställning och säkerhetslinor.  Du behöver ha skyddskor och lämpliga kläder och handskar. Hör av dig om du kan hjälpa till. Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.
Rengöring av nedplockade takplannor.
När alla takpannor är nedplockade ska de rengöras. Vi gör detta utomhus med borstar och såpa. Kan du hjälpa till och skrubba är vi mycket tacksamma. Hör av dig om du kan hjälpa till! Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.
Fika och städning
För att arbetet ska flyta så bra som möjligt behöver vi fika! När de som arbetat med taket och takpannorna rör sig i våra lokaler kan det hända att det behövs städas en extra gång. Hör av dig om du kan hjälpa till med detta! Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.

Sven-Evert Persson - Ansvarig för takrenovering 076 - 11 59 278

Petter Eklund - Ansvarig för takrenovering  073 - 412 20 40

David Blondell - Anställd i Korskyrkan som hjälper till där det behövs. 070 - 222 40 88